Liceum Roku
2012
Liceum Roku
2013
Liceum Roku
2014
Liceum Roku
2015
Liceum Roku
2016
Patronat Politechniki
Warszawskiej
Porozumienie z WSH
w Radomiu
Porozumienie z WSR
w Warszawie
Certyfikat
"Mamy Prawa"
Działalność na rzecz
społeczności lokalnej
Certyfikat
"Szkoła Nadziei"
Wiarygodna Szkoła Szkoła Dialogu Góra Grosza Certyfikat
IT Szkoła 2013
Certyfikat
IT Szkoła 2014
Certyfikat
IT Szkoła 2015
Certyfikat
IT Szkoła 2016
Edukacja szkolna przeciwko wykluczeniu prawnemu Projekt PEACE 2015 Miejsce Wolne od Nienawiści I Liceum Ogólnokształcące w gronie szkół olimpijskich
 

Osiągnięcia szkoły

Informacje bieżące

Konkursy z okazji Dni Matematyki w I LO - fotograficzny, gra planszowa

Konkurs - Matematyczna Gra Planszowa

„Matematyka jest alfabetem, za pomocą którego Bóg opisał wszechświat.”

Galileusz

 

 

Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie „Matematyczna gra planszowa”.  Lubicie grać w gry planszowe? A może sami macie pomysł na grę matematyczną? Stwórzcie własną grę planszową i dołączcie do autorów i sympatyków gier planszowych. Konkurs polega na opracowaniu i wykonaniu gry matematycznej dowolną techniką z wykorzystaniem pojęć matematycznych, życiorysów sławnych matematyków, odkryć matematycznych praw, zasad, prawidłowości matematycznych, obiektów i metafor matematycznych.

Gry planszowe to niewątpliwie jedna z ciekawszych metod aktywizujących. Pozytywnie wpływają na kształtowanie wielu ważnych umiejętności, takich jak wymienione poniżej.

• Umiejętność pracy według ustalonych reguł i zasad. Każda gra posiada szczegółową instrukcję, według której grają uczniowie, a podczas gry obowiązują ustalone zasady współpracy i zachowania.

• Rozwój koncentracji uwagi i spostrzegawczości. Gra często wymaga skupienia się na kilku rzeczach jednocześnie: zasadach, kolejności grania, obserwowaniu ruchów innych uczestników.

• Wytrwałość w  dążeniu do samodzielnego rozwiązania problemu. W  większości gier nie ma jednej drogi prowadzącej do wygranej. Podczas gry uczniowie samodzielnie budują swój plan gry, podejmują decyzje związane z ruchami swoich pionków czy znajdują sposoby na rozwiązanie pojawiających się problemów.

• Umiejętność pracy w różnych zespołach. Podział na grupy daje dzieciom szansę na pracę w zmieniających skład zespołach i uczenie się współpracy z różnymi osobami.

     Uważamy, że podczas zajęć edukacji matematycznej trzeba łączyć samodzielne wykonywanie przez uczniów ćwiczeń z pracą wymagającą wspólnej aktywności wszystkich. Wprowadzanie metod aktywizujących uczniów wzbogaca warsztat nauczyciela, pozwala na samodzielne poszukiwanie przez uczniów rozwiązań, eksperymentowanie, weryfikowanie i modyfikowanie pomysłów.

Konkurs fotograficzny - Matematyka Wokół Nas

„Jeśli zagłębisz się odpowiednio mocno w naturę dowolnej rzeczy, znajdziesz w niej matematykę” .

 Słowa Deana Schlictera doskonale uwydatniają to, że matematyka jest językiem natury. Matematyka, bez względu na to czy chcemy czy nie, jest obecna w naszym codziennym życiu. Dlatego rozejrzyj się wokół i weź udział w I edycji konkursu fotograficznego „Matematyka wokół nas”. Wyjdź z domu, dostrzeż różnego rodzaju bryły, figury geometryczne, układy prostych. Zachwyć się symetrią na skrzydłach motyla, zbierz maliny i jeżyny, a będziesz miał już dwa zbiory. Dostrzeż matematykę wokół siebie, sfotografuj ją, a następnie wraz z opisem dostarcz swoje zdjęcie organizatorom konkursu. Być może fotografia z wakacji jest już tym, czego szukasz. Nagrody czekają!